Alla inlägg under april 2013

Av Philip H - 25 april 2013 12:45

Hej igen nu har jag kommit fram till mitt hotell i peking det är rätt så fint pluset är att den ligger i centrala Peking. Jag har sovit min första natt här nu och jag ska nu äta frukost och sen ska jag gå och kolla runt i Peking. Jag tror jag ska ta mig en tur till Himmelska fridens torg sen så ska jag kanske gå och äta lunch på någon frän utewok sen ska jag nog inte göra så mycket mer förutom att kanske gå och kolla på olika affärer sen ska jag nog gå och sova sen så får vi se vad jag gör imorgon ska nog blogga lite mer ikväll då jag har upplevt allt som händer idag. Vi ses! 


 


      Mitt hotell

Av Philip H - 19 april 2013 13:32

Ja då var första flyget avklarat nu är det bara att vänta här i Köpenhamn i någon timme till sen är det bara sista flyget kvar innan jag kommer fram till Peking! Det har varit ganska tråkigt att sitta här i Köpenhamn jag längtar bara efter att komma fram. När jag äntligen kommer fram ska jag nog ta en taxi till hotellet jag ska bo på medans jag är i Peking hotellet var inte för dyrt fick det för 940kr i fyra dagar så det var helt okej. Ja jag ska först vara fyra dagar i Peking och kolla hur huvudstaden är sen ska jag kolla på alla olika kända monument och lära mig kulturen lite bättre och smaka massvis med ny spännande mat jag ska ju trotsallt bo här nu. Sen åker jag hem till min nyköpta lägenhet i Shanghai, fick den för ett vrålpris så att säga bara 8850kr i månaden tycker jag är värt varenda krona jämfört med i sverige som är mycket billigare ungefär 5000kr i månaden och i sverige får jag ju mer av det jag köper men nu måste vi också kolla på hur det är i Kina landet har ju flest invånare av alla länder i världen priset får kosta lite då,visst det är inte något stort men det är ju tak över huvudet. När jag senare kommer hem och har lärt mig området lite bättre ska jag nog gå och kolla på olika saker jag kan göra i just Shanghai sen hade jag tänkt mig att kolla på lite olika ställen runtom kankse gå och kolla hur bönderna har det och hur en vanlig dag för dem ser ut. Ja det var allt vi ses!  


     

          Flygplatsen och tiderna till olika flights                       Terminalen

Av Philip H - 18 april 2013 12:39

Hejsan igen nu är biljetterna beställda flyget gick på 15599 :- inte så farligt tycker jag. Planet avgår från Terminal 5 från Arlanda och jag mellan landar i Köpenhamn och sen flyger jag vidare till Peking, vet inte om jag kommer kunna sova inatt?   Hörs senare!

Av Philip H - 16 april 2013 10:31

Hejsvejs jag heter Philip och jag har startat den här bloggen för jag vill berätta om mitt nya liv i Asien.

Det här är också ett skolprojekt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards