Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Mitt nya hem!

Av Philip H - 14 maj 2013 10:15

Hejsvejs! 

Nu äntligen är jag framme i Shanghai jag åkte snabbtåg från Peking som kallades för Bullet train. Det gick Himmla snabbt, efter det så var jag tvungen att ta en taxi från tåg stationen till min nya lägenhet. Om jag hade tagit flyget så hade jag fått åka deras snabbaste tåg som svävar på magneter och går upp i 430 km i timmen men tåget går bara från Shanghais internationella flyplats till staden den byggdes bara för att imponera på turister och inte för lokalbefolkningen detta är inte så bra enligt mig men visst såklart de vill marknadsföra sin stad men folket borde också få chansen att åka detta tåg för en biljett är dyr och det finns bara en destionation så det är inte värt det. Men som sagt så är jag nu framme i min egna LÄGENHET! värden var väldigt schysst han var en gammal gubbe i 76 års åldern en till sak som är skillnad från Sverige till Kina är att folk oftast lever längre i Sverige en i Kina men fortfarande har Kina en riktigt bra medelivslängd skillnaden är oftast bara några år. Men värden var riktigt snäll han gav mig nyckel och vissade mig vart jag kunde tvätta kläder och slänga allt mitt skräpp. Nu har jag lagat min första måltid här och ska nog inte göra mer än att kolla lite runt i grannområdet Så vi ses imorgon eller kanske ikväll. Hejdå!  

   

       Maglev

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Philip H - 30 maj 2013 23:03

Hejsvejs detta blir mitt sista inlägg tyvär... Jag har inte hunnit skriva om sakerna som hänt, jo för det ska jag säga er det har varit kaotiskt! Den senaste tiden här så fick jag fick ju ett meddelande från familjen där hemma men det är privat men d...

Av Philip H - 21 maj 2013 21:30

Hej hej, som jag sa så var jag till muséet som finns här i Shanghai men just då började det att regna! Men tur var ju den att jag skulle på muséumet!  Muséet grundades 1952 och var först öppna för allmänheten i fd Shanghai Racecourse klubbhus, nu p...

Av Philip H - 16 maj 2013 12:35

Hejsvejs igen! Nu har jag bott i min lägenhet i 2 dagar det är riktigt bra här och läget är bra jag har varit och kollat på Shanghai ytterliggare idag, jag fick reda på att det finns en jättefin park här som heter Fuxing park denna park är gjord fö...

Av Philip H - 7 maj 2013 09:53

Ja hej igen, jag har inte bloggat något nu på 2 dagar anledningen är det att jag inte har haft tid riktigt hehe.    Nej jag har inte riktigt haft tiden för jag har varit med om så mycket att jag inte har orkat skriva så mycket men nu idag är det si...

Av Philip H - 2 maj 2013 09:44

Hallå hej, idag så var jag med om en massa saker som jag ska berätta nu om första så var jag och kollade på Det Himmelska fridens torg som det heter detta torg har en ganska spännnde historia torget är det största i världen och var byggt av förebilde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards